Jak wypisać się z newslettera i nie otrzymywać wiadomości na skrzynkę?

Jak wypisać się z newslettera

Newsletter jest narzędziem komunikacji wysyłanym przez pocztę e-mail. Z czasem treści zawarte w wiadomości mogą stać się nieprzydatne, a maile zaczynają zaśmiecać skrzynkę. Przekonaj się jak wypisać się z newslettera w kilku prostych krokach.

Czemu właściwie służy newsletter?

Za pomocą newslettera firmy mogą przekazywać swoim klientom informacje o aktualnych wydarzeniach dotyczących marki. Wiadomości wysyłane na e-mail mogą zawierać dane o nowych produktach, organizowanych eventach, czy planowanych promocjach. Sam newsletter jest więc ważnym narzędziem marketingu, który ułatwia kontakt z klientami, wzmacnia wizerunek marki oraz pozwala na płynną komunikację. Niekiedy wiadomości pojawiające się na skrzynce e-mail mogą stać się uciążliwe, przez co klient otrzymujący do tej pory wiadomości marketingowe chce zrezygnować z ich subskrypcji. Ma oczywiście pełne prawo do podjęcia takiej decyzji, a nadawca powinien ją uszanować.

Prosty sposób jak wypisać się z newslettera

Rezygnacja z newslettera jest prosta, a sam proces nie powinien zająć wiele czasu. Polega on na zalogowaniu się na skrzynkę e-mail, wejściu w wybraną wiadomość, a następnie skorzystaniu z odnośnika do rezygnacji z subskrypcji. Powinien on znajdować się w dolnej części maila i może mieć następującą treść:

  • Kliknij w link, jeśli chcesz zrezygnować z newslettera.
  • Zrezygnuj z subskrypcji newslettera, klikając w link.
  • Kliknij tutaj, aby nie dostawać od nas informacji na maila.

Link jest odnośnikiem do strony nadawcy. Strona prosi zwykle o potwierdzenie rezygnacji z subskrypcji, co następnie skutkuje wypisaniem danego adresu e-mail z listy odbiorców newslettera. Nieco bardziej problematyczna jest sytuacja, gdy wiadomość na skrzynce nie zawiera linka do rezygnacji – jak wypisać się z newslettera w takiej sytuacji? Należy skontaktować się bezpośrednio z firmą i zgłosić rezygnację z subskrypcji. Formularz kontaktowy powinien znajdować się w mailu lub na stronie internetowej nadawcy.

Blokowanie nadawcy newslettera

Niektórzy operatorzy poczty elektronicznej posiadają własne funkcje służące do blokowania niechcianych wiadomości. Jeśli uważasz, że newsletter trafia na Twoją skrzynkę zbyt często i w większości przypadków jest to po prostu spam, to powinieneś skorzystać z funkcji blokowania nadawców. W przypadku Gmaila wystarczy otworzyć wiadomość od danej firmy i wybrać opcję „Więcej” znajdującą się w prawym górnym rogu. Po wybraniu opcji „Zablokuj użytkownika” wszelkie maile będą trafiały do spamu, zamiast do głównej skrzynki odbiorczej.

Warto także wiedzieć jak wypisać się z newslettera w inny sposób. Niektóre maile posiadają wbudowaną w treść opcję „Anuluj subskrypcję” lub „Zmień preferencje”. Ich wybór skutkować będzie zablokowaniem odbierania niechcianych wiadomości, co będzie równoznaczne z rezygnacją z newslettera. Operatorzy poczt elektronicznych zastrzegają jednak, że od chwili anulowania subskrypcji newslettera do momentu zaprzestania ich odbioru na skrzynkę może minąć kilka dni.

Usuwając newsletter zachowaj czujność

Przy rezygnacji z newslettera należy zachować czujność. Oszuści nie śpią i w wielu przypadkach wykorzystują naiwność użytkowników internetu także przy tak prozaicznych czynnościach, jak porządkowanie skrzynki odbiorczej w poczcie elektronicznej. Trzeba pamiętać, że podczas rezygnacji z newslettera nie są potrzebne żadne dane dotyczące konta – w szczególności hasło dostępu. Jeśli formularz, na który zostałeś przekierowany prosi Cię o podanie hasła, to pod żadnym pozorem tego nie rób. Z dużą dozą prawdopodobieństwa masz wówczas do czynienia z próbą wyłudzenia danych. Jej skutkiem może być całkowita utrata konta w danym serwisie oraz idące za nią konsekwencje – np. zakupy za pieniądze z podpiętej do konta karty kredytowej.



Podobne tematy
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wiadomości związane