Newsletter jest narzędziem komunikacji wysyłanym przez pocztę e-mail. Z czasem treści zawarte w wiadomości mogą stać się nieprzydatne, a maile zaczynają zaśmiecać skrzynkę. Przekonaj się jak wypisać się z newslettera w kilku prostych krokach.
Za pomocą newslettera firmy mogą przekazywać swoim klientom informacje o aktualnych wydarzeniach dotyczących marki. Wiadomości wysyłane na e-mail mogą zawierać dane o nowych produktach, organizowanych eventach, czy planowanych promocjach. Sam newsletter jest więc ważnym narzędziem marketingu, który ułatwia kontakt z klientami, wzmacnia wizerunek marki oraz pozwala na płynną komunikację. Niekiedy wiadomości pojawiające się na skrzynce e-mail mogą stać się uciążliwe, przez co klient otrzymujący do tej pory wiadomości marketingowe chce zrezygnować z ich subskrypcji. Ma oczywiście pełne prawo do podjęcia takiej decyzji, a nadawca powinien ją uszanować.
Rezygnacja z newslettera jest prosta, a sam proces nie powinien zająć wiele czasu. Polega on na zalogowaniu się na skrzynkę e-mail, wejściu w wybraną wiadomość, a następnie skorzystaniu z odnośnika do rezygnacji z subskrypcji. Powinien on znajdować się w dolnej części maila i może mieć następującą treść:
- Kliknij w link, jeśli chcesz zrezygnować z newslettera.
- Zrezygnuj z subskrypcji newslettera, klikając w link.
- Kliknij tutaj, aby nie dostawać od nas informacji na maila.
Link jest odnośnikiem do strony nadawcy. Strona prosi zwykle o potwierdzenie rezygnacji z subskrypcji, co następnie skutkuje wypisaniem danego adresu e-mail z listy odbiorców newslettera. Nieco bardziej problematyczna jest sytuacja, gdy wiadomość na skrzynce nie zawiera linka do rezygnacji – jak wypisać się z newslettera w takiej sytuacji? Należy skontaktować się bezpośrednio z firmą i zgłosić rezygnację z subskrypcji. Formularz kontaktowy powinien znajdować się w mailu lub na stronie internetowej nadawcy.
Niektórzy operatorzy poczty elektronicznej posiadają własne funkcje służące do blokowania niechcianych wiadomości. Jeśli uważasz, że newsletter trafia na Twoją skrzynkę zbyt często i w większości przypadków jest to po prostu spam, to powinieneś skorzystać z funkcji blokowania nadawców. W przypadku Gmaila wystarczy otworzyć wiadomość od danej firmy i wybrać opcję „Więcej” znajdującą się w prawym górnym rogu. Po wybraniu opcji „Zablokuj użytkownika” wszelkie maile będą trafiały do spamu, zamiast do głównej skrzynki odbiorczej.
Warto także wiedzieć jak wypisać się z newslettera w inny sposób. Niektóre maile posiadają wbudowaną w treść opcję „Anuluj subskrypcję” lub „Zmień preferencje”. Ich wybór skutkować będzie zablokowaniem odbierania niechcianych wiadomości, co będzie równoznaczne z rezygnacją z newslettera. Operatorzy poczt elektronicznych zastrzegają jednak, że od chwili anulowania subskrypcji newslettera do momentu zaprzestania ich odbioru na skrzynkę może minąć kilka dni.
Przy rezygnacji z newslettera należy zachować czujność. Oszuści nie śpią i w wielu przypadkach wykorzystują naiwność użytkowników internetu także przy tak prozaicznych czynnościach, jak porządkowanie skrzynki odbiorczej w poczcie elektronicznej. Trzeba pamiętać, że podczas rezygnacji z newslettera nie są potrzebne żadne dane dotyczące konta – w szczególności hasło dostępu. Jeśli formularz, na który zostałeś przekierowany prosi Cię o podanie hasła, to pod żadnym pozorem tego nie rób. Z dużą dozą prawdopodobieństwa masz wówczas do czynienia z próbą wyłudzenia danych. Jej skutkiem może być całkowita utrata konta w danym serwisie oraz idące za nią konsekwencje – np. zakupy za pieniądze z podpiętej do konta karty kredytowej.
Podobne tematy